Saturday, March 13, 2010

Cuti-Cuti Malaysia - Dinar Kelantan

Assalamualaikum

Permulaan cuti sekolah yang cukup menarik untuk diceritakan.....Kenapa ye...?
Hakikat Emas ingin berkongsi kejayaan membeli Dinar Kelantan yang pertama.
Asalnya sekadar nak try tanye dulu kat Ar-Rahnu di Tanah Merah tapi malangnya Dinar telah kehabisan stok. Dipanjangkan usaha menalipon Ar-Rahnu Pasir Mas dan Machang, negatif juga jawapan yang diterima . Hanya di Rantau Panjang yang masih ada I Dinar Kelantan dan Alhamdulillah diperolehi jua akhirnya sebagai pengubat hati setelah gagal pada bulan Dec tahun lepas. Sempatla jugak shopping cikit kat situ.Makluman bersama mengenai Dinar Kelantan yang mana ianya adalah lebih-kurang sama dengan lain-lain dinar emas, dengan fungsi utama sebagai penyimpan nilai dan 'future money' anda. Sedikit berbeza cuma ia menggunakan emas 917 manakala harga sedikit rendah dari PG 1 dinar. Namun begitu spreadnye agak tinggi selain kesukaran untuk mendapatkan stok.

Misi Hakikat Emas untuk Dinar Kelantan adalah kena dicukupkan menjadi satu set iaitu 1/4 Dinar, 1/2 Dinar dan 2 Dinar baharulah meriah koleksi. Tapi masalah stok kat Ar-Rahnu pulak yang sentiasa takde.
Mengikut maklumat staff Ar-Rahnu Pasir Mas, sekarang ni Emas Dinar cepat sangat habis sebab dah ramai yang kenal dan membeli serta menyimpan emas sebagai rutin. Sekian..

...Ramai dah mula menyimpan emas.... Anda Bila Lagi.....?


Maklumat Lengkap mengenai Permodalan Kelantan Berhad (PKB) silalah ke www.pkb.net.my


No comments:

Post a Comment